Torsdag

Vilken lyx torsdag jag har haft! Eftersom jag jobbade igår på min lediga dag, så fick jag börja kl 15.10 idag i stället. Så jag började morgonen med en härlig sovmorgon och tog sedan lugnt fram till kl 11. Kl 12 började min dag i stallet. Jojo hade vilodag och jag hade lovat Charlotte att rida Messi, så efter jag mockat och gjort klart började jag med Messi. 
 
Jag rider Messi ibland bara för att checka av och hjälpa Charlotte lite med markarbetet. Messi är en stor kille som saknar en del muskler så det kan bli ganska mycket häst att rida ihop. Då jag större än Charlotte har jag lättare att få ihop bjässen. Idag låg i alla fall fokuset på mjukgörande. Messi skulle nämligen till equiterapeut senare under dagen, så kunde inte rida honom "hårt". Ridpasset på honom kändes bra. Han var ganska stel i början, men det var inte så konstigt då vi hoppade igår med hästarna. Han hade säkert lite träningsvärk från det. Mot slutet började han lossna i sidorna och började bjuda mera neråt och framåt. Jag älskar verkligen dessa stunder med hästarna när man kan sitta och "lattja" med dem. Man gör i ena sekunden piruett för att övergå i skänkelvikning, för att sedan öka galoppen och sedan samla upp och köra öppna på långsidan osv. Att i princip variera övningar hela tiden. Fantastisk roligt att göra på en häst som är tillräckligt utbildad. Älskar't verkligen! På Messi blir det mycket lattjande kan jag lova!
 
Jag har en liten video när jag själv filmer från ryggen när vi galopperar. Tänkte att det kanske skulle vara kul och se lite hur det känns att rida Messi. Dock blev filmen inte som jag hoppats på, men man får en liten åktur i alla fall.
 
//RD



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Rdhastsport - Rebecca Danefjord

Ett nytt liv, nya mål men samma dröm.

RSS 2.0 Rdhastsport - Rebecca Danefjord