Kvällens ridpass

Hej på er! Efter jag slutade jobbet kl 15 idag drog jag direkt till stallet. Oftast börjar jag alltid med att mocka och göra fodret klart innan jag rider. Undantagsvis ifall jag ska rida ut och vill rida i ljuset. Idag skulle jag ändå rida i ridhuset, så då var det ingen bråska så kunde mocka i lugn och ro. Hatar verkligen stress i stallet. Efter att boxen och fodret var klar gick jag och fyllde på killarnas foderhäck och vattenbalja i hagen. Passade även på att mocka ut lite skit ur hagen också, medan jag väntade på att vattenbaljan skulle fyllas.
 
När allt detta var klart var det äntligen dags för att börja göra iordning för ridning. Planen för dagens pass var att öva på övergångar mellan galopp och trav. Eftersom Jojo inte är tillräckligt stark ännu är det överkurs med halvhalter. Att göra övergångar är en bra introduktion inför halvhalter. Jag tog även fram vattenmattan för att öva lite på titthinder och sedan för träna på att behålla rytmen till hindret. Dock kom det fler ekipage till ridhuset, så kunde inte öva så många gånger på vattenmattan som jag önskat. Fick ändå till några fina anridningar. För övrigt kändes Jojo jättefin. Han har verkligen hittat bjudningen framåt, dock inte att han springer iväg utan att han har ett "svung" i steget.
 
Precis efter jag hoppat av. Han blev alldeles svettig lillen.
 
Fick ett härligt bad som belöning efter ridpasset. ;) 
 
 //RD



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Rdhastsport - Rebecca Danefjord

Ett nytt liv, nya mål men samma dröm.

RSS 2.0 Rdhastsport - Rebecca Danefjord