Disig höstdag!

När jag vaknade upp idag och kollade ut genom fönstret ville jag bara ta täcket över huvudet och sova bort dagen. Nästan alla höstdagar har varit fantastiska. Man har verkligen blivit bortskämd denna höst. Därför blir det så deppigt när det är ruggigt ute! 
 
Dock blev det ingen lång morgon ändå, då det var två busiga ungar som livade om på morgonen. Sov över hos min syster efter halloweenpartyt igår. Blev en mysig morgon med pigga ungar och en leksugen hund! Ingen dum morgon de inte! Syster och jag gick sedan ut på en lång och härlig promenad. Lilla Vilda som hunden heter fick också följa med.
 
När klockan slagit 12.30 var det dags att åka hem. Charlotte och jag hade bestämt att vi skulle rida ut hästarna idag. En som heter Malin som också har en häst i stallet var i stallet när vi kom och hängde också med ut. Eftersom det var min och Jojos "jungfrutur" kändes det tryggt med två lugna och stabila hästar vid varsin sida.
 
Vi red en runda som heter Mellingerundan och den har riktigt bra varierade underlag. Hästarna får gå på asfalt, grus, gräs och skogsväg. Väldigt blandat som är super för dem! Ridturen gick i alla fall jättebra! Jojo var väldigt cool och tog den nya miljön med ro. Vi kunde till och med galoppera först! Är så himla stolt över min lilla kille som är så modig. Självklart hjälpte att jag hade två riktigt goa hästar och ryttare med mig som kunde ge Jojo en trygg uteritt.
 
Blev lite suddiga blider då Charlotte mobil kunde dö närsom.
 
//RD 
Angelina
2015-11-02 @ 09:19:24
URL: http://enqvistdressage.se

Gud vad skönt att ha en sådan runda som har så många varierande underlag, en superlyx! :) Håller med om att vi har blivit bortskämda med finaste höstvädret väldigt länge! ;) så mysigt!

Svar: Superlyx verkligen ^^ Hoppas att vädret håller sig nu bara :)
Rebecca Danefjord




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Rdhastsport - Rebecca Danefjord

Ett nytt liv, nya mål men samma dröm.

RSS 2.0 Rdhastsport - Rebecca Danefjord