Äntligen klar!!

Här kommer klippningen i lite bilder!
 
Så här såg Messi ut innan jag började.
 
Ganska långhårig herre.
 
Min fina klippningsoutfit x) Bomull i öronen ska det vara, så slipper dem oljudet!
 
Jag klippte hela Messi dvs huvud, ben och kropp. Dock sparade jag en del vid ryggen.
 
Lillen tyckte klippmaskinen var läskig. Detta verkar lovande..not! :S
 
Halva hästen på golvet.
 
Nyklippt och fin! Som ni ser är det päls kvar en bit på ryggen. Jag sparar alltid den biten då de kan bli väldigt känsliga över ryggen. Samt att när jag klippte min ponny helt och sparade inte en bit på ryggen så fick hon som små klumpar med var. Detta försvann när jag började klippa som en ruta.
 
Messi var verkligen superduktig idag! Det var verkligen inga problem alls att klippa honom. 
 
Charlotte fick låna en klippmaskin från en i stallet. Denna Delaval har jag klippt med förut och tycker den är jättebra! Lätt, hyfsad tystlåten och klipper bra! Önskar bara ett lite finare skär, men det bör att gå och köpa till.
 
Så var det med den klippningen. Tog ett tag för mig att bli färdig, men blev väldigt nöjd över resultatet! Kommer bli skönt sen när Lillen är klippt då han har ännu mera päls än vad Messi har. Dock kommer jag vänta efter vintervilan innan jag klipper. För det känns onödigt att han ska gå klippt när han ska vila om några veckor. 
 
//RD



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Rdhastsport - Rebecca Danefjord

Ett nytt liv, nya mål men samma dröm.

RSS 2.0 Rdhastsport - Rebecca Danefjord